Met de Kunstbuzz naar de Kunsthal

Dinsdag 24 oktober komt de eerste bus van vier aan in Rotterdam. De bus heeft in Rotterdam, Piershil en Zoetermeer leerlingen opgehaald voor een spannend bezoek aan De Kunsthal in Rotterdam. Voor vele leerlingen zal het een eerste kennismaking met een museum zijn.

ING
Sinds 2015 is ING hoofdsponsor van De Kunsthal in Rotterdam. Een uniek museum met spraakmakende tentoonstellingen. Het museum is gevestigd in een iconisch pand dat ontworpen is door Rem Koolhaas. Samen met de Kunsthal wil ING kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk maken. Cultuur is een verbindend element in onze samenleving. Samen met familie en vrienden kun je ervan genieten en vervult het je met trots. Aan haar klanten wil ING, door middel van de sponsoring, altijd een unieke ervaring bieden.

Oranje leeuwen
Zodra de eerste kinderen de bus verlaten staan ze meteen oog en ook met de bekende oranje leeuwen van de ING. Er wordt geknuffeld en high fives vliegen door de lucht. Hier en daar wordt een aai over een bol gegeven. De leeuwen zijn ontzettend populair onder de kinderen. Samen met de leeuwen en de schoolbegeleiders lopen de kinderen richting de ingang van de kunsthal waar ze eerst nog even mogen poseren voor de groepsfoto. De fotograaf heeft het er moeilijk mee om deze groepen met enthousiaste kinderen nog enigszins goed op de foto te krijgen.


Kattenliefde
Als alle kinderen voorzien zijn van een toegangsbandje en zelf ook een oranje staart hebben gekregen, gaat de stoet richting het auditorium van de Kunsthal. Hier wordt door Johan Gielen een introductie gegeven over de tentoonstelling ‘Kattenliefde’, negen kattenlevens in de kunst. Uiteraard worden de kinderen niet zomaar losgelaten in de tentoonstellingsruimte. Al op school is er een project over deze tentoonstelling gemaakt en nu gaan de kinderen ieder met een opdrachtenlijstje opzoek naar antwoorden op diverse vragen zoals; ‘welke kat kijkt hier heel boos?’ Elke school blijft ruim een uur rondneuzen op de tentoonstelling om daarna weer in de bus te stappen richting school. Met rode wangetjes nemen de kinderen afscheid en op school zal er vast nog veel besproken worden over dit bezoek aan De Kunsthal.

Kunstbuzz
Vier keer per jaar organiseren ING de Kunstbuzz: in totaal worden 1200 leerlingen (ING heeft het aantal leerlingen dit jaar verder verhoogd) van scholen uit de regio Rotterdam. Scholen hebben vaak zelf niet de financiële middelen om met hun leerlingen naar het museum te gaan en op deze manier faciliteren zij dit samen met De Kunsthal om zo kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een nieuwe generatie.

ING sponsort (inter) nationaal bekende Nederlandse instituten zoals het Rijksmuseum, Kunsthal Rotterdam, Drents Museum, het Koninklijk Concertgebouworkest en Koninklijk Theater Carré. Met deze ondersteuning neemt ING haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de instandhouding en ontwikkeling van deze belangrijke iconen.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information