Google Analytics Alternative Toppers in Concert – The ‘pink’ Circus Edition

Het weekend van 25, 26 en 27 mei staat voor vele weer in het teken van een bezoek aan het grootste meezingfeest van het jaar: Toppers in Concert. Dat het inmiddels de veertiende editie is en er in totaal al zo’n drie miljoen bezoekers zijn geweest, laat zien dat de concertreeks zeker niet aan populariteit verliest. ‘Pretty in Pink – The Circus edition’ is het thema van dit jaar. Het terrein rondom de Johan Cruijff Arena is dan ook geheel roze gekleurd.

Al vroeg kan iedereen terecht in de omgeving van de Arena. Vanaf 14:00 is de fanzone al geopend en staan er al verschillende optredens ter vermaak op de planning. Het is een heerlijke lente, wat zeg ik, zomerdag, en de sfeer zit er  goed in. Iedereen is vrolijk, geniet van het weer en van een drankje(s) en kijkt uit naar een avondje gezelligheid! Ondanks de warmte heeft iedereen zich flink uitgedost. In het roze geklede circusdirecteuren lopen er genoeg rond. Dames in roze glitterjurkjes, mannen met roze stropdassen, roze panty’s, hoedjes, brillen, je kan het zo gek niet verzinnen of je ziet het.

Wereldrecord poging canon zingen
Voorafgaand aan de show warmt zanger Danny de Munk als echte circusdirecteur alvast alle keeltjes vast even goed op. In samenwerking met Isla pastilles probeert de zanger een heuse recordpoging canon zingen neer te zetten. Het publiek wordt onderverdeeld in drie zones die uiteindelijk hetzelfde liedje zingen, maar ieder op een eigen moment beginnen. Na alle drie de avonden is er met ruim 200.000 mensen canon gezongen en een heel stevig wereldrecord neergezet! De Munk zien we op een later moment nog terug, tijdens zijn gastoptreden waar hij zijn klassiekers ‘Vrienden voor het leven’ en ‘Verdomd alleen’ de feestversie laat horen.

Jeroen van den Boom, René Froger, Gerard Joling en Jan Smit maken zoals elk jaar een bijzondere entree. Geheel in circussferen arriveren de heren op een leeuw. Prachtig gezicht met de acrobaten en dansers op het podium en de geweldige kostuums die zij dragen. Het decor is sowieso geweldig om naar te kijken en tijdens de optredens worden en geregeld acrobatische acts zoals trapezeacts, trampoline springen of luchtacrobatiek uitgevoerd.

Gastartiesten
Gastoptredens zijn er onder meer van Snap en Right Said Fred, die duidelijk zijn beste tijd gehad heeft. Maar er komen ook wat ‘golden oldies’ voorbij. Koos Alberts, Marga Bult, Bonnie St. Claire, Imca Marina, Ronnie Tober, Ben Cramer en Ria Valk zingen hun eigen hits voor een dolenthousiast publiek. Vijfde Topper Esmée Smit zingt Kylie Minogue’s ‘Cant get you out of my head’ en laat maar weer even horen waarom zij als vijfde Toppers gekozen is. Een bijzondere rol is er weggelegd voor de zoon van Jeroen van der Boom, Luuk. Samen met zijn vader zingen ze diens grootste hits en laat Luuk zien dat hij ook een geweldig danstalent is. En papa is trots, dat is duidelijk zichtbaar.

Medleys
Zoals elk jaar is de avond aan elkaar geregen met verschillende medleys. Rod Stewart, Rob de Nijs, Hollandse liedjes, een medley met klassiekers als ‘Delilah’ en ‘Crying’, het publiek smult ervan en zingt luidkeels alles meer. Het is toch ook het meezingfeest van het jaar!

René, Jeroen, Gerard en Jan weten er ook dit jaar weer een grandioos feest van te maken. Vol enthousiasme, plezier en energie geven ze alles wat ze hebben. Zij genieten zichtbaar, evenals het publiek. Het blijft heerlijk uitje, een avond Toppers in Concert. Op naar de volgende editie!