Voor Kylie Minogue kan 2018 niet meer stuk. Haar 14e studio album Golden werd uitstekend ontvangen en bracht haar o.a. in het Verenigd Koninkrijk weer terug aan de top van de hitlijsten. Daarnaast vierde ze haar 50e verjaardag, haar 30-jarig artiestenjubileum en sluit ze het jaar af met een Europese tour. Muziek & Theaterparadijs was bij een van haar drie concerten in de O2 Arena in Londen.

Met 'Golden' bracht Minogue een album uit met country invloeden waarmee ze enigszins afstapt van de haar bekende disco en dance sound. Een gedurfde stap die zeer goed uitpakt. Het pop country genre past uitstekend bij haar stem. In haar Golden tour combineert ze songs van het album met een aaneenschakeling van hits uit haar langlopende carrière. De shows van Minogue staan al jaren garant voor extravagansa en glamour met kostuums die in shows in Vegas en Parijs niet zouden misstaan. Deze keer geen pluimen en veren, maar alles in countrystyle en meer focus op de muziek. Het concert is verdeeld is zes thema’s en een toegift, allen met een eigen sfeer en uiteraard telkens andere kleding voor het stijlicoon en haar crew.

Minogue opent het concert met het titelnummer van haar album, stijlvol en gracieus gekleed als altijd, omringt door acht dansers, twee backing vocals een stevige band. Ze pakt meteen door met dance hits ‘Get outta my way’ en publieksfavoriet ‘Better the devil you know’. De Australische zangeres bewijst wederom een fantastische host te zijn, gaat in gesprek met haar publiek, dankt haar publiek voor hun loyaliteit in de afgelopen 30 jaar en het omarmen van het nieuwe materiaal. Bij veel live concerten gaat de strakke regie en techniek ten koste van interactie en sfeer. Bij Minogue niet, ze kletst met fans, deelt een roos uit, maakt een grapje over een sjaal die on stage wordt gegooid ‘an antique’ en vertelt dat ze als 14 jarige wegdroomde bij een stage made of ‘glitter’. En ze proost met haar publiek op ‘health, happines and love’.

Door het country repertoire kent de tour net even wat meer rustmomenten dan voorheen. In nummers als Shelby 69, Radio on en Lost without you laat Minogue overtuigend zien dat haar stem sterker is dan ooit. In haar dance nummers geeft Minogue met haar dansers een show die op ongekend hoog niveau staat. De zesde act stapt af van de country style en brengt ons in studio 54 in New York in discosferen. Een aaneenschakeling van hits als ‘Glitter’, ‘On a Night like this’ en ‘Spinning around’ volgen. In de toegift ‘Love at first sight’ en de song die het succes van Golden aftrapte: Dancing.

Deze tour laat zien wat een voortreffelijke performer Kylie is met haar altijd sprankelende en positieve personality die ze al haar hele carrière door heeft laten zien. Dat ze nog maar lang mag doorgaan.
Kylie staat 22 november in AFAS in Amsterdam.