André Hazes jr. gaf afgelopen weekend zijn tweede concertreeks in Ahoy Rotterdam. De drie concerten waren razendsnel uitverkocht. Hazes spreekt overduidelijk een brede doelgroep aan. Alle generaties zijn vertegenwoordigd. Zijn entree is spectaculair, vanuit de nok daalt de entertainer neer tussen zijn 13-koppige band. Het concert wordt geopend met 'Laat me maar vrij' en 'Geef me alles' van zijn onlangs uitgebrachte album Anders.

André begroet zijn vriendin en zoontje, de laatste is voor het eerst bij een groot concert van zijn vader aanwezig. Ook vertelt hij dat zijn relatie met Monique beter is dan ooit. Vervolgens zet André 'Zet de tijd even stil' in. De 24-jarige zanger begeeft zich met veel flair over het podium. De energie spat er vanaf. Hazes geeft aan veel gesport te hebben en matig te zijn geweest met alcohol. Dat is overduidelijk te zien. Met zijn energieke voorkomen, getrainde lichaam en sterke stem geeft hij zijn visitekaartje meer dan af.

Het publiek gaat voor het eerst echt los als een van de klassiekers van Hazes sr. wordt ingezet: 'Het is koud zonder jou'. Het meezingfeest is begonnen. Luidkeels zingt iedereen 'Voor mij geen slingers aan de wand'.

Een moment van rust wordt gecreëerd als 'Ik leef mijn eigen leven' met piano en strijkers wordt gebracht. Je hoort dan ook hoe goed de stem van Hazes is. 'De Vlieger', 'Later komt de spijt', 'Een beetje verliefd' en 'Wie kan mij vertellen wat ik gisteren heb gedaan' volgen elkaar snel op. Ahoy is inmiddels een grote gezellige kroeg geworden.

André zet 'Geef mij nu je angst' in, al snel wordt het nummer overgenomen door Guus Meeuwis, die het nummer ook zong tijdens de afscheidsplechtigheid in de Arena van Hazes sr. Het nummer, oorspronkelijk van Udo Jurgens, is een klassieker en word omarmt door het publiek. Meeuwis zingt vervolgens nog 'Ik ook van jou' en 'Tranen gelachen'.

Hazes neemt het feest weer over met een medley met nummers van zijn vader. De finale wordt gevormd door zijn eigen grootste hits 'Ik haal alles uit het leven' en 'Leef'.

André Hazes jr. is een ras-entertainer en weet met een mooie mix van nieuw eigen repertoire en klassiekers van zijn vader een heerlijke feestavond neer te zetten. Zijn band staat als een huis, de productie van Medialane is meer dan professioneel en Hazes zelf is het stralende middelpunt. Hazes sr kan meer dan trots zijn dat zijn levenswerk wordt voorgezet, maar bovenal dat zijn zoon ook zijn eigen weg en muzikale identiteit heeft gevonden.

Gezien op 28 oktober, Ahoy Rotterdam