Leonie Meijer raakt met ‘Perfect Solitude’!

Leonie Meijer is een talentvolle, hardwerkende Nederlandse artieste die na haar doorbraak, 10 jaar geleden als finaliste van de allereerste Voice, haar eigen weg volgt. Na samenwerkingen met onder meer Jeroen van der Boom, Martin Buitenhuis, Nick Schilder, een hoofdrol in de theatervoorstelling Bella Italia en haar eerste Engelstalige album, opgenomen met een Praags symfonieorkest heeft ze voor haar nieuwe album 'Perfect Solitude' de perfecte eenzaamheid opgezocht.

20200226 LeonieMeijer26febr2020RdamZuidplain 38
Tijdens een periode van afzondering en eenzaamheid met het 'Wat wil ik', ‘Wie ben ik’ en 'Hoe  nu verder' waarin ze de muziek bijna aan de wilgen hing, vond Leonie Meijer zichzelf terug. Gedachten en gevoelens kon en wilde ze niet meer negeren. Ze ruilde de gitaar in voor de piano en ze componeerde tot in de kleine uurtjes. Ze ging diep, kwam zichzelf tegen, kwam er achter dat ze ‘er best wezen mag’ en legde haar hele 'zijn' in de muziek; haar leuke en de minder leuke zelf. Zonder inmenging en zonder de meningen van anderen. Dit resulteerde in ‘Perfect Solitude’, een prachtig mini-album met daarop zes nieuwe nummers.

20200226 LeonieMeijer26febr2020RdamZuidplain 52
Rond dit album kwam ook haar theatertour tot stand. Het is de meest persoonlijke voorstelling die ze ooit maakte; met hierin de nieuwe nummers in combinatie met eerder uitgebrachte hits en andere muzikale pareltjes. Meijer praat haar muziek aan elkaar met grappige anekdotes en laat het publiek ook een stukje van haar ziel zien. Ze vertelt en zingt met passie! Het is ontroerend, boeiend, hartverscheurend, indrukwekkend, meeslepend, pakkend, treffend, aangrijpend, vertederend, zielroerend. Kortom een heerlijke avond met (h)eerlijke muziek. Het raakt je!

Voor meer info en de speellijst: www.leoniemeijer.com

Gezien op 26 februari 2020 Theater Zuidplein Rotterdam