Google Analytics Alternative 'Take me to the edge of heaven...' The Story of George Michael - Theaterparadijs het online theatermagazine

Stel, je hebt een persoonlijke held. Een voorbeeld, een inspiratie. Stel, die persoon is George Michael. En stel je dan voor dat je zelf gezegend bent met een dijk van een stem, charismatische stage presence en een briljant idee om je held te eren, dan ben je beland bij The Story of George Michael.

Charly Luske is die man met die visie. Charly, al jarenlang actief als zanger/acteur, vergaarde pas echt grote bekendheid door zijn deelname aan The Voice Of Holland in 2011. Zijn Blind Audition, waar hij 'It’s A Man’s World' van James Brown zong, is inmiddels 11 miljoen keer bekeken.

Zoals de titel doet vermoeden, neemt de voorstelling je mee door het leven van George Michael. Van de beginjaren van Wham! tot zijn langgewenste solocarrière. Aan de hand van allerhande feitjes over George van bassiste/zangeres en superfan Phaedra Kwant, gekscherend Wikiphaedra genoemd vanwege de bodemloze put van GM kennis, komt het briljante, muzikale repertoire van George voorbij. 'Faith', 'Freedom', A different corner' stuk voor stuk grote hits.

En mijn hemel, wat zijn deze mensen te gek. Luske heeft een groep van zeven steengoede muzikanten (al dan niet zingend) om zich heen verzameld. Sommige nummers worden dan ook gezongen door zijn bandleden. De renditie van 'Father Figure', gezongen door saxofonist/zanger Lo van Gorp: ongekend goed. Wat een bak steengoede muzikanten staan daar on stage.

De liefde voor het repetoire is voelbaar. Het terugvallen op superlatieven is dan ook de enige keuze: briljant, ontroerend en een niet te missen voorstelling! Een ode aan het muzikale genie wie George Michael heet.
Man, he would be proud!

Gezien première zaterdag 6 oktober, theater De Vest Delft